(◑‿◐)❀☜ هم صدا ☞❀(◕‿-)
(◑‿◐)❀☜ هم صدا ☞❀(◕‿-)

(◑‿◐)❀☜ هم صدا ☞❀(◕‿-)

حل مشکل از کار افتادن ناگهانی درگاه USB در ویندوز

 این مشکل می‌تواند دلیل نرم‌افزاری داشته باشد. از ویندوز XP به بعد، قابلیتی به ویندوزها اضافه شده است که در آن برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، گاهی اوقات برخی از درگاه‌های USB از کار میفتند. در این ترفند نحوه‌ی غیر فعال کردن این قابلیت را برای شما بازگو می‌کنیم.


بدین منظور:

کلیدهای ترکیبی Win+R را زده (ترفند۲۲۰) و در کادر Run عبارت control را وارد کرده و Enter بزنید.

ابتدا به Hardware and Sound و سپس به Power Options بروید.

بر روی Change plan settings کلیک کنید.

به Change advanced power settings بروید.

به دنبال USB settings بگردید و بر روی + کنار آن کلیک کنید.

اکنون بار دیگر بر روی + گزینه‌ی USB selective suspend setting نیز کلیک کنید.

اکنون وضعیت این گزینه را از Enabled به Disabled تغییر دهید.

بر روی OK کلیک کنید.

با اپلیکیشن جدید گوگل موبایل سرقت شده خود را پیدا کنید

با توجه به وجود اطلاعات مهمی که روی تلفن‌های هوشمندمان با خود به این طرف و آن طرف حمل می‌کنیم و قیمت بالایی که گوشی‌های پیشرفته دارد، بحث امنیت و محافظت از دستگاه یکی از موضوعاتی است که هیچ‌گاه از اهمیت آن کاسته نمی‌شود. 



برای این منظور گوگل بتازگی برنامکی را برای تلفن‌های مجهز به سیستم عامل اندروید خود منتشر کرده که می‌توان با نصب رایگان آن از گوگل پلی، گجت اندرویدی خود را با یک دستگاه اندرویدی دیگر از راه دور مدیریت کرد.

این برنامک نصب شده روی دستگاه اندرویدی دسترسی به تمام قابلیت‌های بخش مدیریت دستگاه (DeviceManager) سیستم عامل اندروید از قبیل مکان‌یابی یک تلفن یا تبلت روی نقشه و تنظیم دوباره قفل دستگاه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همه این امکانات و ویژگی‌ها به شرطی ممکن است که دستگاه گمشده به شبکه اینترنت، چه وای‌فای یا سیمکارت متصل باشد.

گرچه گوگل چند ماه پیش این سرویس را برای اندروید عرضه کرد، اما نبود برنامکی اینچنینی باعث شده بود کاربر فقط از طریق اینترنت بتواند دستگاهش را از راه دور قفل یا کنترل کند، اما اکنون به کمک این برنامک گوگل همچون اپل با سرویس «آیفون مرا بیاب» روش دومی را پیش روی کاربران خود قرار داده است.


تبلت های آندرویدی را بیشتر بشناسید

ین وسایل از یک طرف کامپیوترهای کوچکی هستند که تمام نیازهای روزانه یک نفر را برآورده می‌کنند و از طرف دیگر هم سیم‌کارت دارند و می‌توانند نقش گوشی را بازی کنند.

از طرف دیگر سیستم‌عامل این تبلت‌ها همان سیستم‌عاملی است که شمار زیادی از گوشی‌های هوشمند نیز از آن استفاده می‌کنند.

این شماره و شماره آینده مطلب ما برای خوانندگانی تهیه شده است که به تازگی یک تبلت با سیستم‌عامل آندروید خریده‌اند و احتمالا کمی در کار با آن احتیاج به راهنمایی دارند.

تبلـت‌های آندرویدی وسایلـی هستند که برای کاربری راحت طراحی شده‌اند و کارهای مختلفی مانند سر زدن به ایمیل‌ها، بازی، تماشای ویدئو و گوش کردن به موسیقی را می‌توانید با استفاده از آن‌ها انجام دهید.

آن‌ها همچنین به عنوان دوربین عکاسی و فیلمبرداری هم می‌توانند استفاده شوند. بهتر است بدانید که سیستم‌عامل‌های آندروید تبلت با مشابه گوشی‌های هوشمند تفاوت‌های زیادی دارد.

دانستنی‌های پایه

اولین نکته که در تبلت‌های آندرویدی باید بدانید این است که آن‌ها بیشتر از یک صفحه کار دارند. شما می‌توانید انگشت خود را روی صفحه بگذارید و آن را به سمت چپ یا راست ببرید و با این کار می‌بینید که صفحه تغییر می‌کند.

روی هر کدام از این صفحات می‌توانید لینـک یا آیکن اپلیکیشن‌هـا یـا برنامه‌هـای مختلـف را قـرار دهید که حتما موقع خرید تبلت تعدادی از ایـن اپلیکیشن‌ها از قبل روی صفحات مختلف دستگاه شما وجود دارد.

نوع دیگری از برنامه‌های تبلت که کمی با اپلیکیشن‌ها فرق می‌کند ویجت‌ها هستند.

فرق ویجت و اپلیکیشن این است که ویجت‌ها بدون این که روی آن‌ها کلیک کنید، در حال اجرا هستند. برای مثال ممکـن است یک ویجت گزارش آب و هوا را روی صفحه نمایش نشان دهد و یا ویجت دیگری یک ساعت عقربه‌دار را روی صفحه به نمایش بگذارد.

نوار خبر رسانی آندروید

در بالای صفحه نمایش خطی وجود دارد که در گوشه سمت راست آن علامت باتری است که میزان باتری باقی مانده را نشان می‌دهد.

سمت راست آن علامت‌هایی است که از طرف اپلیکیشن‌های مختلف برای خبر کردن شما تولید شده است.

برای مثال اگر ایمیل جدیدی داشته باشید آن جا یک علامت ایمیل می‌بینید. اپلیکیشن‌های مختلف آیکن‌های مختلفی را برای خبررسانی در این جا قرار می‌دهند که به مرور با آن‌ها آشنا می‌شوید. شما می‌توانید انگشت خود را روی این نوار بالای صفحه بگذارید و آن را پایین بکشید تا به شکل تمام صفحه برای‌تان باز شود.

در این حالت می‌توانید جلوی هر آیکن توضیحی درباره نرم‌افزاری که آن آیکن را برایتان آن جا گذاشته و خبری که می‌خواسته به شما بدهد، ببینید. برای بستن این نوار کافی است دو بار انگشت‌تان را در پایین‌ترین قسمت آن بگذارید و به بالا برگردانید. به همین سادگی.

نصب برنامه جدید

اگر اپلیکیشنی روی تبلت شما باشد که هنوز نصب نشده، برای نصب کافی است انگشت خود را روی آن برای چند ثانیه نگاه دارید.

پس از انجام این کار منوی جدیدی باز می‌شود که توضیحات کامل برنامه روی آن وجود دارد و در انتها دکمه‌ای با عنوان Install می‌بینید.

کافی است این دکمه را فشار دهید تا برنامه نصب شود و آیکن مربوط به آن به صفحه اپلیکیشن‌ها اضافه شود.

برنامه‌های جدید

Google Play Store جایی است که می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید را از آن جا دریافت کنید. برای این کار باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشید. البته از جاهای دیگر هم می‌توانید اپلیکیشن جدید دریافت کنید.

قبل از شروع باید بدانید که تعداد اپلیکیشن‌هایی که برای آندروید نوشته شده، بیش از چند میلیون است. پس اصلا توقع نداشته باشید که یک باره بتوانید با همه آن‌ها آشنا شوید.

نکته مهم‌تر این است که روزانه ده‌ها اپلیکیشن ایرانی و خارجی جدید برای آندروید نوشته می‌شود و عمدتا مجانی روی اینترنت قرار می‌گیرند. در شماره‌های بعدی بیشتر درباره سیستم‌عامل آندروید حرف می‌زنیم.