(◑‿◐)❀☜ هم صدا ☞❀(◕‿-)
(◑‿◐)❀☜ هم صدا ☞❀(◕‿-)

(◑‿◐)❀☜ هم صدا ☞❀(◕‿-)

منتطر HTC One با قاب طلایی باشید + تصویر

پس از رونمایی آیفون جدید با قاب های رنگارنگ شرکت های دیگر نیز به فکر تولید محصولات تازه در رنگ بندی متفاوت افتادند.یکی از این شرکت ها HTC می باشد.






در اقدامی تازه شرکت یاد شده محصول جدید خود با نام One را با قاب ساخته شده از طلای 24 عیار به کاربران عرضه خواهد کرد.هرچند شرکت سازنده هنوز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده،اما با توجه به تصاویر منتشره مدل های آزمایشی HTC One طلایی آماده شده اند.

قیمت این محصول در حدود 3000 دلار اعلام شده که قیمت بالایی می باشد.

IOS 7 روی چه دستگاه هایی و چگونه نصب می شود؟


چند روزیست که از رونمایی آیفون 5 اس با سیستم عامل آی او اس 7 می گذرد و اپل اعلام کرده که این سیستم عامل تا هجدهم ماه میلادی سپتامبر یعنی بیست و هفتم شهریور در دسترس کاربرانش قرار خواهد گرفت.


در نسخه جدید سیستم عامل IOS رابط گرافیکی بهبود پیدا کرده و سرعت آن نیز بالا رفته است.اما این سیستم عامل قابل نصب روی برخی از دستگاه های تولید اپل می باشد که نام آن ها در ادامه آمده است :




(iPhone 4(GSM

(iPhone 4(GSM Rev. A

(iPhone 4(CDMA

iPhone 4S

(iPhone 5(Model A1428

(iPhone 5(Model A1429

(iPad 2(Wi-Fi

(iPad 2(Rev. A

(iPad 2(Wi-Fi + GSM

(iPad 2(Wi-Fi + CDMA

(iPad 3(Wi-Fi

(iPad 3(Wi-Fi + GSM

(iPad 3(Wi-Fi + CDMA

(iPad 4(Wi-Fi

(iPad 4(Wi-Fi + GSM

(iPad 4(Wi-Fi + CDMA

(iPad mini(Wi-Fi

(iPad mini(Wi-Fi + GSM

(iPad mini(Wi-Fi + CDMA

(iPod touch(5th Generation

اما برای نصب این سیستم عامل ابتدا باید نرم افزار iTunes نسخه 11.1 را روی رایانه خود نصب کنید.پس از آن می بایست فایل نصب سیستم عامل را که با پسوند IPSW. می باشد از اینترنت دانلود کنید.

سپس دستگاه خود را به رایانه متصل کرده و با نگه داشتن کلید ویندوز یا (OSX)  می توانید بروزرسانی را آغاز کنید

با رابط HDMI بیشتر آشنا شوید

از طریق HDMI می توان تصاویر ویدئویی HD به همراه صدای چند کاناله را با ویژگی‌های کنترلی بسیار پیشرفته منتقل کرد. بیش از 800 تولید کننده، محصولات خود را با پورت HDMI عرضه می‌کنند. تمام HDTVها و پخش‌کننده‌های Blu-ray، بسیاری از کارت‌های گرافیک کامپیوتر و کنسول‌های بازی و دوربین‌های دیجیتال عکس‌برداری و فیلم‌برداری مجهز به پورت HDMI هستند.

نسخه‌های مختلف HDMI

HDMI نسخه 1 توانایی پخش تصاویر 1080 روی فرکانس 60 هرتز را دارد HDMI 1.3 وضوح تصویر بالاتری (WQXGA 2560 × 1600) را پشتیبانی می‌کند. HDMI از 8 کانال غیر فشرده صوتی پشتیبانی می‌کند. در نسخه 1.3 از سیگنال‌های صوتی فشرده همچون Dolby Digital و DTS نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین در نسخه 1.3سیگنال‌های صوتی فشرده شده پیشرفته Dolby TrueHD و DTS-HD Master Audio نیز قابل انتقال است.

نوع کانکتور HDMI

چهار نوع کانکتور مختلف HDMI وجود دارد. نوع A و B که در HDMI نسخه 1.0 استفاده می‌شود، نوع C که در HDMI 1.3 و نوع D نیز در HDMI 1.4 به‌کار می رود. کانکتور نوع A از 19 پین برای انتقال سیگنال استفاده می‌کند و پهنای باند آن حالت‌های SDTV ،EDTV و HDTV را پشتیبانی می‌کند. ابعاد سر نری این کانکتور 13.9 در 4.45 میلی‌متر و ابعاد سر ماده آن نیز 14 در 4.45 میلی‌متر است. این کانکتور با پورت DVI-D سازگار است و می‌توان سیگنال این دو پورت را به یکدیگر تبدیل کرد. نوع B این کانکتور ابعاد 21.2 در 4.45 میلی‌متر دارد و دارای 29 پین است که باعث می‌شود پهنای باند آن دو برابر نوع A باشد و در نتیجه وضوح تصویر WQUXGA 3840×2400 را منتقل می‌کند. این نوع کانکتور هنوز در هیچ محصولی استفاده نشده است. نوع C این کانکتور کوچک که برای HDMI 1.3 تعریف شده و در ابزارهای قابل حمل استفاده می‌شود. کانکتور نوع C از A کوچک‌تر است (10.42 در 2.42 میلی‌متر) ولی همانند نوع A دارای 19 پین است. کانکتور نوع C قابل تبدیل به نوع A است. نوع D این کانکتور کوچک روی HDMI 1.4 تعریف شده است. این کانکتور نیز همانند نوع A و C نوزده پین دارد ولی ابعاد آن 2.8 در 6.4 میلی‌متر است.


استاندارد HDMI 1.4

به تازگی نسخه HDMI 1.4 تولید شده است که پهنای باند بالاتری داشته و همچنین مجهز به کانال HDMI Ethernet نیز شده که توانایی انتقال 100Mb/s را برای انتقال اطلاعات در شبکه دارد. HDMI 1.4 توانایی انتقال تصاویر سه بعدی با وضوح تصویر 1080p را دارد (HDMI 1.3 تصاویر سه بعدی را با وضوح 1080i منتقل می کند.)

منبع : بایت

مخفی کردن درایو‌های رایانه به روشی متفاوت + آموزش


شاید از جمله کاربرانی باشید که بخواهید، بخشی از اطلاعات مهم سیستم خود را از دید سایر کاربران یا دوستان مخفی نگاه دارید. روش‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای این کار وجود دارد. اما استفاده از بعضی از روش‌ها ایمن نیستند. در این مطلب با روشی آشنا خواهیم شد که علاوه بر امنیت و سادگی، نیازمند نرم‌افزار جانبی دیگری نیست.

به کمک این روش می‌توان تمام درایوها را از دید سایرین مخفی کرد. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: وارد حساب کاربری ادمین (Administrator) بشوید.

گام دوم: در منوی استارت عبارت Run را تایپ کرده و CMD را اجرا کنید.

گام سوم: حالا عبارت «diskpart» را تایپ کرده و اینتر کنید.

گام چهارم: پس از چند ثانیه، ابزار Disk Part نمایش داده می‌شود.

گام پنجم: در این مرحله عبارت «list volume» را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید.

گام ششم: اکنون باید شماره درایوی که می‌خواهید مخفی کنید را انتخاب کنید. شماره درایو در واقع، اندیس (Index) آن درایو محسوب می شود. برای مثال اگر می‌خواهید درایو D را مخفی کنید، مشابه آنچه در تصویر زیر آمده، عبارت «select volume 1» را تایپ می‌کنیم.



گام هفتم: حالا عبارت «remove letter d» را تایپ کرده و اینتر کنید.

گام هشتم: پنجره کامند (CMD) را بسته و My Computer را چک کنید. از درایو D اثری نخواهید دید.

تمام! اگر خواستید درایو مخفی، نمایش داده شود، گام‌های بالا را مجدداً و از ابتدا دنبال کنید و در گام هفتم عبارت «assign letter=D» را تایپ کنید. سپس پنجره CMD را بسته و My Computer را چک کنید. این ترفند ایمن، آسان و کاربردی است.

اگر از کاربران ویندوز ۸ هستید هم حتما نگاهی به Disk Management سیستم‌عامل خود بیاندازید، تا با امکانات فراوان آن آشنا شوید.


اندروید بهتر است یا ویندوزفون؟ قسمت اول

هیچ‌گاه نمی‌توان یک سیستم‌عامل را به صورت قطعی بهترین و یکی را بدتر دانست و بی‌تردید در مقایسه دو سیستم‌عامل این تنها خود سیستم‌عامل نیست که مد نظر است بلکه شاخصه‌های دیگری نیز چون تناسب سیستم‌عامل با سخت‌افزار، انتظارات یک کاربر از گوشی، پشتیبانی شرکت‌های سازنده از سیستم‌عامل و یا تعداد برنامه‌های منتشر شده برای آن نیز دخیل هستند.




سیستم‌عامل آندروید به عنوان محصولی از شرکت گوگل از هسته‌ای بر پایه Linux استفاده می‌کند و همان طور که می‌دانید یک سیستم‌عامل متن‌باز محسوب می‌شود و برنامه‌نویسان با خیال راحت می‌توانند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده و برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های قدرتمند‌، سودمند و کاربردی را برای کاربران این ابزارهای آندرویدی طراحی کنند اما به خاطر زبان برنامه‌نویسی آن یعنی جاوا دچار محدودیت‌هایی نیز هستند که شاید روی کیفیت برنامه‌ها تاثیر گذار باشد.

در این سیستم‌عامل پردازش‌های موازی به صورت حقیقی انجام می‌گیرد که یک مزیت محسوب می‌شود. از طرفی دیگر به خاطر همین متن‌باز بودن خطرات امنیتی بیشتری متوجه دستگاه‌های آندرویدی است و عملیات رمزگذاری روی دستگاه برای حفاظت به طور کامل صورت نمی‌گیرد. همچنین به دلیل ارتباط با محصولات گوگل و همگام‌سازی خودکار و توجه به سابقه این شرکت در رابطه با اطلاعات شخصی کاربران، ایراداتی از این منظر به آن وارد است.

آندروید توانسته خود را با محدوده وسیعی از وسایل وفق دهد که برای آن یک موفقیت محسوب می‌شود. این سیستم‌عامل در زمینه‌های فیلم، موسیقی، مرورگر، مکان‌یابی، اسناد و مدارک، تشخیص صدا و سرویس‌های ابری به طور کلی از محصولات شرکت گوگل استفاده می‌کند.

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل آندروید از آن شکایت داشتند کندی واسط کاربری این سیستم‌عامل بود اما در نسخه‌های جدید نه تنها این مشکل حل شد بلکه عملکرد اجرای دستورات مختلف نیز بهبود یافته است. این مشکل با استفاده از پروژه‌ای موسوم به کره توسط گوگل حل شد به این ترتیب که با لمس صفحه‌نمایش، CPU زیر بار می‌رود.

تبلت،فبلت و اولترا بوک چه دستگاه هایی هستند؟ + عکس

در این گذر شما را با اصطلاحات جدید تبلت،فبلت و اولترا بوک و ویژگی های هرکدام آشنا خواهیم کرد.

تبلت یا رایانه لوحی (به انگلیسی: Tablet computer یا tablet)‏ یک رایانهٔ قابل حمل می‌باشد که از یک تلفن همراه یا دستیار دیجیتال شخصی بزرگتر است و دارای یک صفحه لمسی بزرگتر از هفت اینچ است. هدف اصلی تبلت انجام امور با استفاده از تماس صفحه نمایش به جای استفاده از صفحه‌کلید فیزیکی است.


- تبلت‌ها سیار هستند و براحتی می‌توان آنها را جابجا کرد.
۲- تبلت‌ها صفحه‌ای تقریبا نازک هستند شبیه همان لوح‌های قدیمی
۳- می‌توان روی تبلت با استفاده از نرم افزارهای مختلف پردازشگر متن نوشت مثل آفیس و......
اما تبلت‌های نسل ما امکانت بیشتری دارند مثل:
۱- مشاهدهٔ انواع فیلم‌ها و شنیدن موسیقی با کیفیت بسیار بالا در انواع فرمت‌ها
۲- مطالعهٔ کتاب‌های الکترونیکی در انواع فرمت‌ها
۳- ویرایش و ایجاد متن
۴- عکاسی و تصویر برداری
5- اتصال راحت به اینترنت از طریق وایفای- edge
۶- بازی‌های سرگرم کننده
۷- نصب انواع نرم افزارها برای انجام هر آنچه که مایلید.(بسته به سخت افزار تبلت شما) برای اینکه بدانید با تبلت چه کارهایی می‌شود انجام دهید جستو کنید نرم افزار اندروید

از دیگر ویژگی های بارز تبلت ها میتوان به :

- پشتیبانی از سیستم اینترنت بی سیم مدیریت ایمیل ها و شبکه های اجتماعی در یک دست!
- عملکرد سریع، اپلیکیشن های کاربردی، مالتی مدیا و امنیت بالا
- مصرف انرژی کمتر؛ کارایی بیشتر


فبلت (به انگلیسی: phablet)‏ اصطلاح جدیدی است که از ترکیب دو کلمه فون(phone) و تبلت (tablet) ساخته شده‌است و به ابزارهایی با صفحه لمسی گفته می‌شود که بعضی خصوصیات تلفن همراه و تبلت را دارد ,از تلفن همراه بزرگتر و از تبلت کوچکتر است و نمایشگر آن اندازه ای بین 5 تا 7 اینچ دارد.


تعریف دیگر برای فبلت, ابزاری دارای صفحه لمسی با قلم است که از تبلت کوچکتر و از تلفن همراه بزرگتر است و اصطلاح فبلت اولین بار توسط دو سایت تکنولوژی فوربز و انگجت مطرح شد. اولین فبلت معرفی شده از شرکت دل به نام Streak بود که تجربه‌ای نا موفق برای این شرکت بود.اولین فبلت موفق در سال ۲۰۱۱ توسط سامسونگ با نام گالکسی نوت معرفی شد.


اولترابوک (به انگلیسی: Ultrabook)‏ نسل جدیدی از خانواده‌های لپ تاپ می‎باشد که اواخر سال ۲۰۱۱ توسط شرکت اینتل معرفی و ثبت شد. این کامپیوترهای قابل حمل ویژگی هایی همچون وزن کم، ضخامت بسیار کم، سرعت بوت شدن بالا اندازه کوچک و عمر باتری زیاد نسبت به لپ تاپ ها دانست. با توجه به اندازه محدود آنها، به طور معمول ویژگی های لپ تاپ مانند هارد دیسک و پورت اترنت حذف شده است. این نام تجاری هم‌اینک توسط شرکت اینتل خلق و ثبت شده است.


اینتل در سال ۲۰۱۱ یک صندوق پولی برای تامین هزینه های کار بر روی تکنولوژی های نسل بعدی لپ تاپ تاسیس کرد. این شرکت 300 میلیون دلار را برای استفاده در 3 تا 4 سال برای اولترابوک ها قرار داد.اوترابوک میتواند یک لپ تاپ نازک(با قطر کمتر از 0.8 اینچ معادل 2.032 سانتی متر) باشد که دارای پردازنده های اینتل باشد، همچنین میتواند ترکیبی از ویژگی های تبلت ها مانند صفحه لمسی و عمر باتری زیاد باشد.

غول شش اینچی نوکیا با نام لومیا 1520 بشناسید + تصاویر

چند روز پیش بود که خبری با عنوان ساختن رقیب تلفن همراه اکسپریا Z توسط نوکیا در اینترنت منتشر شد.به دنبال انتشار این خبر حالا اطلاعات بیشتری از محصول جدید نوکیا منتشر شده است.



این محصول همانطور که قبلا هم گفته شد،لومیا 1520 نام دارد و از سری تلفن های همراه با سیستم عامل ویندوز فون است .مهم ترین ویژگی این محصول که آن را به یک اسمارت فون غول پیکر تبدیل کرده نمایشگر شش اینچی اش می باشد.


این نمایشگر دارای رزولوشن فول اچ دی می باشد که در بین محصولات ویندوز فونی کمتر دیده شده است.

همچنین پردازشگر چهار هسته ای جدید اسنپدراگون 800 به همراه رم دو گیگابایتی در لومیا 1520 قرار داده شده اند و ظرفیت حافظه این دستگاه 32 گیگابایت اعلام شده که از طریق درگاه SD قابل ارتقا می باشد.


لومیا 1520 با سیمکارت های نانو کار می کند و دوربین آن می تواند تصاویر 16 مگاپیکسلی بگیرد.